Skvallerträning i bild

Jag har skkrivit om skvallerträning här, men ibland behöver man se det i bilder. Denna situation är jättesvår. Bredvid maxs pappa finns det en dvärgschnauzer kennel och de skäller som besatta så fort någon går förbi. Inte konstigt om man tänker på att de lyckas skrämma bort alla som går förbi i deras tankar då alla just går förbi. Qing blir självklart jättetaggad av hundarna och det har hänt att han sprungit fram till dem och skällt, nos mot nos med ett staket emellan.


Jag har fyllt min vänster hand med godis och håller kopplet i höger hand. Låter Qing få en bit godis i taget och låta han jobba med tungan för att komma åt de i min hand. Om jag märker att han håller på att ge upp så låter jag han få godbiten och börjar om igen men en ny som han kämpar med. Jag håller handen framför nosen hela tiden. Detta är svårt för Qing och därför börjar jag om från början, på det sättet som man tränar in skvallerträning.






Kommentarer
Postat av: Marina

Vi var på vår andra kurstillfälle idag, det är roligt men jobbigt. Det gäller att verkligen jobba för kontakten med Hector.

Kul att du visar exempel med bilder.

Ha en bra kväll.

2010-02-28 @ 21:05:48
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Sara och Frans

Intressant inlägg! Dock måste jag ju som dvärgschnauzerägare titta på de skällande studsande schnauzrarna på andra sidan staketet och tänka att ja exakt sådär är min Frans oxå... =) Dock skäller han inte på andra hundar ute om de inte börjar, men kommer nån i trapphuset så börjar det... Oavsett vad vi gjort för att försöka förhindra det och lära honom av med beteendet... Mycket trevlig blogg förövrigt!

2010-03-02 @ 09:45:50
URL: http://uglybird.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

Det är svårt för Molly då inte godis ibland inte alls är intressant, utan hon är helt koncentrerad på hunden/hundarna... Tips??

2010-03-06 @ 16:02:22
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0