Inspiration...

En dag när allt klaffar på klubben spar jag i minnet. När Qing visar sig från sin bästa sida, Inga utfall, inga tokskall, utan bara väluppfostrat och fint. Idag var jag på möte om Rallylydnad, spännande. En  rallylydnadskurs ska startas upp med både nybörjare och fortsättningsteam. Jag ska vara med på kursen och hjälpa till när jag kan och det är bara roligt att få utnyttja sin rallylydnadsinstruktörs utbildning.

När jag körde hem kom jag på vad det varit som saknats under de kalla och snöiga vinterdagarna. Klubben, att få träna med min hund, se framsteg, utmanas och lär mig att med tålamod kommer man långt.

Jag är taggad och vissa på klubben bara göder min vilja att komma längst med Qing. De göder den genom att slänga ur sig kommentarer som de borde hålla till sig själv. Men jag är inte den som är den, jag tittar på dem och ler och tänker i mitt huvud: Tack för att du ger mig virke till min brasa=)



Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

Vi har också stött på helt onödiga kommentarer, önskar bara att jag kunde vara lika stark som du i dem lägena...

2010-03-30 @ 18:21:43
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Carina

Så tråkigt att man ska få kommentarer bara för man inte har en "vanlig" brukshund. Tur att inte alla är såna utan att man kan känna sig välkommen ändå. Mötte på rätt mycket fördomar när jag gick valpkurs med min Chihuahua men det fick dom snabbt äta upp när han var en av dom som lärde sig snabbast och lättast på kursen. Ha det gött

2010-03-31 @ 10:52:02
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0