Hundars rädsla och aggressioner

En helt klart läsvärd bok. Det är inte många hundböcker (bara denna) som fått mig att känna mig nedtryckt i fåtöljen med ett ivrigt blinkande för att få bort tårarna som hängde i ögonfransarna. Den har ett otroligt oväntat men väldigt nyttigt slut.

Boken handlar om hundars olika rädslor och aggressioner på ett ingående sätt. När man läser blir man mer insatt och man får även utdrag från verkligheten. Man får en annan förståelse för sin hunds  naturliga beteenden efter direkta händelser eller efter gårdagens utmaningar. Ingrid Tapper berättar om hundens hjärna, nervsystem och hormoner, det hjälper en att förstå varför vila är så viktigt för sin hund efter den blivit rädd eller arg. Man vill inte att boken ska ta slut, iallafall inte jag som är otroligt vetgirig när det gäller det mesta om hundar.

Mycket bra bok!


Kommentarer
Postat av: Åsa o Lovis

Hej! Ja, det är roligt att vara domare. Det är agility på första parkett! Inte för att det alltid är roligt och det är inte alltid bra samarbete heller, men man får se väldigt många bra lopp och det är kul att se folk lösa ens bana!

2010-03-08 @ 21:53:23
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Carina

Tack för tipset, verkar vara en klart läsvärd bok

2010-03-09 @ 05:43:57
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Anneli

Den där boken har jag hemma, men har ännu inte hunnit läsa den. Bra att du tipsade om den.

2010-03-09 @ 16:03:55
URL: http://hundisthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0