En dag på klubben

Idag stod det brukshundklubb på schemat. Klockan 8:30 var vi på plats i åstorp, välrastade och klara för att diskutera relationer, ledarslap, samarbete, trygghet och bestämmande. Härligt! Det blev några övningar för oss och jag är kär i min hund:


Konstig rullgrej

Men säger du att det är okej, så är det väl det!

Men lite läskigt är det.


En liten miljöbana

Plast rör, inga problem

Långt konstigt plaströr, lite skeptisk

Men jag vill till dig, mamma


Min lilla fina pudel som verkligen vill var mig till lags, vill träna, samarbeta och leka. Idag måste jag säga att han skött sig. Även om han började med att skälla ut mina medkursare,men det gick över snabbt och fokuset infann sig fort igen. Han sprang iväg för att skälla på en hund utanför staketet men när jag kallade på honom kom han direkt. För andra kanske detta inte ser bra ut men för mig är det ett stort framsteg. Som sagt, jag tror på oss även när andra misstror.


Kommentarer
Postat av: Olga & Becca

Det är så roligt med sådanna "hinderbanor"! :P

2010-03-29 @ 21:10:34
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0