Dagens träning

Det började bra, jag hade bestämt mig för att träna snabba läggande och se hur vårt fotgående ser ut efter en lång vintervila. Självklart en massa skvallerträning under tiden. Vi började värma upp, solen sken och det var knappt någon annan som tränade på klubben förutom vi. Det går bra, ett gammalt par sitter i sin bil och tittar på oss och ler. Camilla går förbi appellplanen flera gånger, Qing noterar men gör inget annat än just noterar. Helt plötsligt får Qing syn på ett par som går utanför appellplanen, utanför staket och grejor. Då blir han galen, springer dit och skäller. Jag kallar på honom en gång han hör inte, sedan hämtar jag upp honom tyst, kopplar honom och sätter honom i bilen. Känner mig självklart megabesviken. Detta ska inte hända, vänder snabbt på det och pratar med Camilla. Han får inte vara lös på appellplanen mer, dags att inhandla en ny löplina så att jag kan dra in honom när han springer ifrån och sedan ge honom (hur dumt det än låter) en godbit. Den delen i skvallerträning som inte alls verkar klok. Jag tror på oss, annars hade jag gett upp för länge sedan. Jag vet att jag har en grym hund som kan ta sig till toppen om man tänker momentmässigt, det andra ska vi lösa på vägen.

Det är jag och Qing mot världen.



Att träna med sin hund är det bästa som finns!


Kommentarer
Postat av: Carina

Ja man blir besviken på sin hund ibland. Men det är bara att fortsätta, i sinom tid ger det utdelning och då kan man vara stolt över sin hund!! Är den bilden nytagen? Ni har ju ingen snö kvar alls i så fall, va avensjuk jag blir här är massor kvar.

Ha det bra

2010-03-22 @ 11:22:55
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: mimio

vet du vad Jenny?

fy fasen vad bra det känns att höra att ni "radarparet-lydnads-superduperduktiga" hamnar i sådana situationer... ni också!

För det tror man inte när man kommer "underifrån" och du! det bästa med dig är att du alltid delar mer dig av de lösningar du tror på och tänker pröva. Det uppskattas mycket, mycket! :o))

2010-03-24 @ 20:30:51
URL: http://mimio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0