Belöning

Jag älskar belöningar, jag älskar att ge min hund belöningar och jag älskar att leka med honom. I söndags i Åstorp fick vi testa lite olika belöningar på våra hundar. Olika sorters godis, dragkampsleksaker, bollar och sociala belöningar. Qing är inte svår belönad, han hade gått igång på en garnrulle, en toarulle eller bara en helt vanlig pinne eller varför inte ett grässtrå. Så roligt så=) Min kursledare sa till mig att vilken tur Qing har som älskar allt detta, han har massor med svårigheter i vardagen att tackla men han älskar att leka, busa och mumsa på godis. Tänk om han inte hade gjort det vad tråkigt hans liv skulle vara.


Qing hoppar upp på bordet och väljer själv

Han väljer:

Godispåsen, gott gott!


Han lekte även med en spårpinne i snöre.
Eller en boll:


Kommentarer
Postat av: Carina

Vi gick oxå igenom olika sorters belöningar i måndags på allmänlydnadskursen. Det är jättebra att man får tips om olika sorter och att det kanske inte alltid är godis som är det bästa. Är rätt olika beroende på hund. Enzo är oxå en sån hund som blir glad för vad han än får :-)

2010-03-31 @ 10:50:19
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0