Allmänlydnadspasset

På Tisdag ska jag och Qing göra allmänlydnadspasset. Det har vi redan gjort för vå år sedan eller nått när vi gick allänlydnadskursen. Men eftersom jag håller på att utbilda mig till allmänlydnadsinstruktör så ska vi göra det igen. Det är inge svåra saker för oss eftersom vi övergick till tävlingslydnad rätt snabbt efter den kursen. Men Qing har legat i vinervila och han har aldrig träffat de andra hundarna så det kan ju bli lite svårare än det är. Men igrå tänkte jag att jag skulle träna lite. Det blev sitt kvar med störning, kastade favorit leksakerna framför honom, men han bara tittade på mig och tänkte: Är du dum eller? tror du jag faller för frestelsen. Det gjorde han inte men när jag berömt honom fick han springa och hämta sina leksaker en efter en.

I allmänlydnadspasset ingår
Kvarsittande med störning
Möte med hundar på stig eller gångväg
Sitta tyst i bil
Gå fint vid sidan eller bakom föraren
hantering/visitation
Inkallande utan störning
Inkallande med störning
Stoppkommando
Passivitetskontroll
Nosaktivitet
Valfritt moment


Självklart en massa lek och bus, det är vi bra på!


Kommentarer
Postat av: Carina

Enzo och jag ska börja samma kurs den 29 mars. vi har inte gått innan med jag tror nog inte det ska vara några större problem för honom, kankse att sitta i bilen för det är inget som vi har tränat på. Låter dom aldrig sitta själv i bilen. Ser verkligen framemot att gå kurs igen, har bara gått valp med honom innan. Hoppas att det går bra för er med alla nya hundar. Ha en bra helg

2010-03-13 @ 11:04:03
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0