Inspiration

Att skaffa och ge inspiration är inte lätt. Man måste hitta sina egna knep, sina egna källor. Min stora inspriationskälla är The secret, jag delar med mig av den så ofta jag kan och delger den med de jag tycker borde få ta del av den. Googla det, youtubea det och se, bli inspirerad och känn glädjen. Med viljans kraft kan man flytta berg och det är helt sant. Att se allt ur ett positivt perspektiv gör att man bara får mer positivt och mer positivt serverat till sig.

Jag har fått höra flera gånger att jag är så positiv, inte minst när det gäller hundträning utan av kollegor, föräldrar på mitt jobb och av mina vänner. För det finns alltid något postivt att hitta i varje situation. Detta betyder inte att jag har dagar där jag säckar ihop, för de finns, men det finns något positivt med det med.

Jag tror att man skapar sitt eget öde, därför tror jag inte på folk som säger till mig att det finns någon menning med allt. Den menningen brukar endast komma när något negativt dyker upp. Som när vi fick tacka nej till ett hus efter en vunnen budgivning. Då säger de flesta till mig: Det fanns någon menning med det. Jag tror inte på det, det är bara ett sätt att linda det negativa. Genom tanken skapar man sitt eget öde...

Glöm inte att le på vägen med the secret, med ett leende kommer man långt.


Kommentarer
Postat av: linaa vikken pina!

http://linaabjornemalm.blogg.se/2010/june/tipsar-2.html#comment

2010-06-18 @ 01:07:06
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Tror också man skapar sitt eget öde ;) Tjing :D

2010-07-04 @ 17:54:28
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0