I år

I år är det dags för oss att fixa ett första pris i lydnadsklass 2. En gång var vi nära på 158 poäng, man måste ha 160 för att få ett första pris. Men helt ärligt kan jag säga att jag vill inte få ett första pris på gränsen, jag vill ha stora marginaler för att veta att grunderna sitter och självklart för självförtroendet. I år är det vårt år på lydnadsplanen. Träning som står på schemat är skvallerträning på lydnadsplanen. Låter det intressant? Imorgon är det dags för brukshundklubben för första gången i år och då ska jag ta lite bilder och sedan göra en liten beskrivning av just det jag tränar med Qing och vad jag vill uppnå.


Qing ligger som ett sträck i luften på inkallningen


Vittringsapport i lydnadsklass 3, man måste ligga steget förre i träningen

Som man kan se på bilderna så är inte momenten ett problem för MR Qing utan han är en extremt störningskänslig hund och väldigt osäker på sin omgivning. Men det är inte omöjligt att träna bort, men det kommer krävas mycket träning vilket jag ser framemot


Kommentarer
Postat av: Carina

Härlig inkallningsbild :-) Hoppas det kommer att gå bra detta året

2010-01-14 @ 05:56:58
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Annso

Lycka till med tävlandet!

2010-01-14 @ 14:44:09
URL: http://annsoputtes.bloggsida.se
Postat av: Molly

Målmedveten är bra :) Lycka till!

2010-01-14 @ 18:14:33
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0