Extra ögon

När man tränar lydnad kan man träna en del själv, men för att kunna få till det riktigt behöver man minst ett par ögon till som kan titta. För det är svårt att se saker själv i ett fotgående och för mig som är lång som en följetång med en liten hund är det extra svårt att se något. I fotgåendet ser jag inte honom så det  är inte lätt att träna finlir själv. Idag på klubben tränade jag med  Lena (min sambos mamma) som har två storpudlar. Jag tränade på hela moment eftersom vi var själva på klubben kunde jag träna momentträning och inte enbart skvallerträning. Fotgåendet gick utmärkt, testade rutan, andra gången sprang han in i den och jag skrek stanna - perfekt. Ställande under inkallning - perfekt, trots att jag inte tränat det på månader. Läggande under gång - ett snabbt läggande, som jag tränat på i vinter inomhus. Han är väl för kär min kille.


Jag håller i klickern och klickar när Chelsea tittar upp mot Lenas ögon.


Kommentarer
Postat av: Carina

Vad bra att vara 2 och hjälpa varandra. Underlättar ju en del. Hoppas ni får en glad påsk :-)

2010-04-03 @ 13:11:31
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Anonym

ni är så duktiga!!!

hoppas ni har en bra påsk!

2010-04-03 @ 20:49:29
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0